۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۰۵۳
آیت الله خاتمی:

داعش دست پرورده دلارهای آمریکا است| دشمن تحمل استقرار حکومت دینی در منطقه را ندارد

امام جمعه موقت تهران، داعش را دست پرورده دلارهای آمریکا دانست و گفت: آمریکا و هم پیمانانش تحمل استقرار حکومت دینی در منطقه را ندارند و می ‌خواهند نظام اسلامی را براندازند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیدمحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه سه شنبه، 19 تیرماه، در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم شهرستان بروجن از توابع این استان، با اشاره به اینکه شهدا اهل حرف نبودند و در عمل پای آرمانهای اسلام و انقلاب ایستادند، گفت: افتخار حوزه های علمیه این است که بیش از سه هزار و 500 شهید روحانی تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و این مایه افتخار دین و مکتب تشیع است.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور پرشور مدافعان حرم در صیانت از دین اسلام در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: آنچه مایه مباهات است ادامه داشتن فرهنگ شهادت است که به لطف الهی در بین جامعه دینی ما نه تنها به فراموشی سپرده نشده است بلکه روز به روز نیز قوت می گیرد و این مهمترین دستاورد خون پاک شهیدان است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شهیدان دارای سه مدال ارزشمند مهاجر فی سبیل ‌الله، مجاهد فی سبیل ‌الله و شهید فی سبیل‌ الله برای شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع حریم هستند، اظهار کرد: امنیت امروز کشور مدیون رشادت ها و از خودگذشتگی شهدا است؛ تا زمانی که فضای امنی وجود نداشته باشد هیچ کاری در کشور امکان ‌پذیر نیست، باید قدردان شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه دستاورد شهیدان گم‌ شدنی نبوده بلکه برای همیشه تاریخ ماندگار است، تصریح کرد: واگویی رشادت های شهدا و سبک زندگی آنها در شرایط کنونی جامعه ضرورت دارد تا فراموش نکنیم شهیدان چه برای ما به ارمغان آوردند.

آیت الله خاتمی، حاکمیت اسلام در این کشور را ارمغان شهیدان بیان کرد و ادامه داد: در طول تاریخ ایران اسلامی هیچ‌گاه این وضعیتی که دین در عرصه حاکمیت دارد اتفاق نیفتاد و آن را خون پاک شهدا به صحنه و میدان آوردند تا قانون اساسی در کشور حاکم باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عقده دشمنان و درگیری آنها با ایران به دلیل حاکم بودن دین در کشور است، افزود: دنیای استکبار به خوبی می ‌داند که ایران بمب اتم ندارد و اگر قرار باشد در جایی حقوق بشر به معنای واقعی کلمه رعایت شود ایران است و در مقابل آمریکا کلکسیون نقض حقوق بشر است زیرا در آمریکا انسانیت ارزشی ندارد.

وی داعش را دست پرورده دلارهای آمریکا دانست و اظهار کرد: آمریکا و هم پیمانانش تحمل استقرار حکومت دینی در منطقه را ندارند و می ‌خواهند نظام اسلامی را براندازند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ ایران، معمولا دولت ها تحت ‌الحمایه آمریکا، انگلیس و روسیه بودند و آ‌نها برای کشور تصمیم‌ گیری می ‌کردند، گفت: تنها دوره ‌ای که ایران به استقلال رسیده دوره نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ در کشوری زندگی می‌ کنیم که بیگانگان هیچ قدرت و سلطه ‌ای بر ما ندارند و از این جهت باید به خود ببالیم./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات